Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/123456789/1710
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorZavhorodnya, E. E.
dc.contributor.authorЗавгородня, Є. Є.
dc.date.accessioned2017-04-13T21:47:15Z
dc.date.available2017-04-13T21:47:15Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/1710
dc.descriptionZavhorodnya E. E. Formation of creative potential students-choreographers’ in terms of higher educational institutions of culture and arts / E. E. Zavhorodnya // Intellectual Archive. - 2015. - Vol. 4. - No. 5, September. - P. 115 - 123.uk_UA
dc.description.abstractThe article is devoted to preparation of professional preparation of future Choreography teachers’ to work in special, secondary and out-of-school educational establishments in conditions of university. The author develops a highbrow exchange of ideas creativity teaching Choreography teachers’ in the way of developing their own interpretations of existing dances for ballets, musicals, and other forms of entertainment. At rehearsals, choreographers instruct and lead dancers to achieve their vision. The author stresses that as a Choreography major, prepares not only to develop physical skills, but also to explore the history, theory, and science of art. Future Choreographers must possess self-discipline, persistence, determination, and a commitment to dance to have success because of most intense practice schedules; have to be good problem solvers and work well with others; must have good stamina and health, flexibility, quickness, coordination, grace, a sense of rhythm, a feeling for music, and an artistic ability to convey through dance. Choreographers’ training for creating original dances and developing new interpretations of existing dances is presented. Стаття присвячена підготовці професійної підготовки майбутнього вчителя Хореографія для роботи в спеціальних, середніх і поза школою навчальних закладів в умовах університету. Автор розвиває високолобий обмін ідеї творчості викладання хореографії вчителів на шляху розвитку їх власних інтерпретацій існуючих танців для балетів, мюзиклів та інших форм розваг. На репетиціях, хореографи повчати і вести танцюрист досягти свого бачення. Автор підкреслює, що в хореографічному мажорі, готує не тільки розвивати фізичні навички, а й для вивчення історії, теорії та науки мистецтва. Майбутні хореографи повинні володіти самодисципліною, наполегливість, рішучість і відданість танцювати, щоб мати успіх через найбільш інтенсивними графік практики; повинні бути хорошими решателей і добре працювати з іншими людьми; повинен мати хорошу витривалість і здоров'я, гнучкість, швидкість, координацію, грацію, відчуття ритму, почуття до музики, і художні здібності, щоб передати через танець. підготовка хореографів для створення оригінальних танців і розробки нових інтерпретацій існуючих танців представлена.uk_UA
dc.language.isoenuk_UA
dc.subjectхореографіяuk_UA
dc.subjectтворчістьuk_UA
dc.subjectмистецтвоuk_UA
dc.subjectмайбутній педагогuk_UA
dc.subjectкультураuk_UA
dc.subjectдозвілляuk_UA
dc.subjectculturaluk_UA
dc.subjectleisure activityuk_UA
dc.subjectartsuk_UA
dc.subjectchoreographyuk_UA
dc.subjectfuture teachers’uk_UA
dc.titleFormation of creative potential students-choreographers’ in terms of higher educational institutions of culture and artsuk_UA
dc.title.alternativeФормування творчого потенціалу студентів-хореографів у термінах вищих навчальних закладів культури і мистецтвuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Завгородня Євгенія Євгенівна

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Zavgorodn.pdf7.13 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.